Prakata

Selamat datang ke Bahagian Khidmat Pengurusan Sumber Manusia, Jabatan Pembangunan Kemahiran. Blog ini merupakan ruang untuk berkongsi aktiviti-aktiviti yang telah diadakan sesama warga KPSM.


Monday, February 28, 2011

Perkongsian Maklumat: Love Your Job No Matter What You Do

I love my job

Hari ini tazkirah/perkongsian maklumat telah disampaikan oleh En. Khairul Anuar bin Mokhtar yang berkongsi maklumat berkenaan 'Love Your Job No Matter What You Do'. Semua pegawai tertarik semasa En. Khairul mengedarkan gambar dan memberikan sepenuh perhatian terhadap apa yang diperkatakan. Gaya yang santai dan mesej yang disampaikan jelas dan nyata.

Merujuk kepada gambar di atas, En. Khairul menceritakan seorang penjaga tandas yang suka akan tugasnya walaupun jawatannya tidak gah seperti jawatan-jawatan lain. Menariknya gambar tersebut ialah si penjaga tandas telah menghias tandasnya dengan cantik dan kelihatan sungguh selesa sehingga terpampang keceriaannya menjaga kebersihan tempat tersebut.

Pengajaran daripada perkongsian maklumat pada hari ini ialah tidak kira apapun jawatan atau tugas kita, adalah menjadi tanggungjawab individu tersebut untuk belajar menyukai dan meminati tugasnya tidak kira berpangkat besar atau kecil kerana setiap tugas memainkan peranan masing-masing yang menyumbang ke arah kerja berpasukan. Pasukan yang setiap ahlinya memberikan seluruh kerjasama pasti akan mencapai kejayaan. Oleh itu. kata kunci pada hari ini ialah 'Love Your Job No Matter What You Do' dan percayalah kita akan menerima ganjarannya.

No comments:

Post a Comment